Skvelé tipy

Viete ako rýchlo sa dá nabrať svalová hmota?

Pri naberaní svalovej hmoty je dôležitá správna kombinácia cvikov a optimálna záťaž, ale tiež strava. Činky ale nie sú to jediné, čo vám zaistí rýchly rast svalov. Tréning nemusí byť jednostranne zameraný a využiť môžete aj bradlá alebo stroje v posilňovni.

Ktoré cviky sú najefektívnejšie

Počas cvičenia je dobré zapojiť čo najviac kĺbov a teda aj čo najviac svalov. Z tohto pohľadu sú skvelým spoločníkom špeciálne činky a efektívny je aj bench press, drepy alebo mŕtve ťahy. Práve pri nich sa zapája viacero kĺbov a zaťaženie tak môže byť väčšie. Veľa krát sa stáva, že pri naberaní svalovej hmoty sa vynecháva kardio tréning, aby sa nechudlo.

Ak ste ale zvyknutú behať alebo bicyklovať nemusíte sa tohto druhu tréningu úplne vzdať. Výdaj energie sa dá čiastočne kompenzovať stravou a navyše je dobré, rozvíjať nie len svaly ale aj kondíciu. Popri cvičení vo fitku alebo na pevných bradlách si tak môžete vyčistiť aj hlavu pri behu.

Strava a výživové doplnky

Pri naberaní svalov je pomerne dôležitý aj stravovací plán. Jedlo má totiž minimálne rovnakú váhu ako cvičenie. Ak si neustrážite stravovanie, nedosiahnete uspokojivé výsledky. Príjem živín a kalórií vám najlepšie nastaví odborník – výživový poradca a tréner. Každé telo je iné a jedálniček treba upravovať podľa toho, čo chceme dosiahnuť a ako naše telo reaguje na tréningy a nový stravovací režim.

Tzv. ektomorfné typy, teda vysoké a štíhle postavy, ktoré majú s naberaním svalov problém, obvykle potrebujú prijímať väčšie množstvo kalórií ale musí to byť z kvalitnej a vyváženej stravy.

Okrem toho je dobré pomôcť si aj doplnkami výživy ako sú proteínové alebo keratínové nápoje. Vďaka nim budete svalovú hmotu naberať ľahšie a rýchlejšie, ale samozrejme nenahradia pravidelné silové tréningy ani vyváženú a pestrú stravu.

Leave a Comment